Japansk Inspiration, och Uppcon:09?!

Kanske blir något i denna stil fast mer orange och blått (Uppcons färger).. eller kanske inte?


Jag sitter och jobbar på en bumper till Tobbes event som heter Uppcon:09, som är ett väldigt häftigt event där alla svenska anime/manga/spel intresserade träffas och pratar om allt mellan himmel och jord. Där väldigt många klär ut sig till sin favorit karaktär, jag vet inte men jag antar att de är lite tävlingar om vem som har snyggast och liknande dräkt som sin favorit karaktär.

Anime och spel nörd som man är så känner jag igen 90 % av karaktärerna som visas upp så känner jag "Shit! Jag kan nog en hel del om de som händer där på eventet". Jag måste också säga att dom som lägger ned så mycket tid och själ på sådant är jävligt häftiga, dom brinner verkligen för något, samma sak som jag brinnder för grafisk design. Detta gjorde mig jävligt pepp på att skapa den grymaste Bumpern de någonsin sätt, jag är ute efter en "WOW!" reaktion. Så jag ska förmedla min känsla genom min animation till de på eventet, jag får mycket inspiration från anime och japanska design och de känns grymt.

Jag ska ändå göra de med en Svensk touch. HA EN GRYM SÖNDAGS KVÄLL!

Kommentarer
Postat av: pyret

Hej Sötnos! KUl att se dig i fredags! Jag kom på att jag klagade på att du inte bloggade. Men nu ser jag att du bloggar massor. Men min wish är att du berättar mer om dig själv.. hehe

2008-11-30 @ 23:39:06
URL: http://elinericson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0