Kreativitet, vad är de?


Vi hade en föreläsning om kreativitet, Teo Härén var han som föreläste. Detta youtube klipp är inte om Teo Härén utan hans bror Fredrik Härén som föreläser om framtiden, kunskap samt kreativitet. Jag tycker alla borde se denna föreläsning som ger en själv en jävla tankeställare.

Detta är skrämmande de som han tar upp. Jag är so oerhört farcinerad av den här föreläsningen att jag har sätt den 5 - 6 gånger. Allt de han tar upp tycker jag låter som mycket trovärdigt, att vi i västvärlden tror att vi är så överlägsna att vi bara kan luta oss tillbaka och tro att allt bara kommer gå våran väg.

Så är inte fallet, om vi inte tar och blir lite mer uppmärksamma om vad som händer i Asien och alla så kallade "U-länder" så kommer de gå åt helvete. Vi kommer inte kunna ta så mycket pengar för de vi göra nu, om 10 år tror jag att de kommer ha hänt väldigt mycket i arbetsvärlden, och detta gäller alla områden.

De finns 2 st delar av denna föreläsning, om ni är intresserade av att se mer efter detta klipp sök på youtube efter den andra. Jag låter föreläsningen tala för sig själv, enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0