Vilket/vilka program använder jag för att göra Grafisk Design?

Jag använder mig utav flera olika program för att lyckas göra mina "Motion Graphics" som de så fint heter. Jag använder mig utav After Effects, Photoshop, Modo 302 och Premier.

Fast de programmet som jag gör nästan allt i är After Effects, min header är gjord i After Effects tex. Sen har jag gjort om den till en Flash fil så att sen spelas upp på bloggen.

After Effects är ett program som gör häftiga effekter och något som kallas "Fake 3D", de man menar med det är att man kan ta en vanlig bild och göra den i 3D. Om intresset finns så kan jag göra en tutorial på vad jag menar. Man kan göra dom mest fantastiska sakerna med After Effects, och de flesta TV program har intron som är gjorda i AE.
Några program är tex. Criminal Minds, Filip & Fredrik (Nästan alla deras intron till deras program är gjorda i AE) osv. Finns tusentals.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0