Hur boostar man sin kreativitet?



Hej, jag vet jag har inte skrivit på jätte länge. Har haft väldigt mycket att göra, mycket projekt och så i skolan. Bloggen kommer lite i andra hand. Men iallafall så har jag lite tips för den som vill boosta sin kreativitet, in the early days när min blogg var ung så la jag upp ett Youtube klipp på Fredrik Häréns föreläsning om kreativitet och framtiden.

Nu har han iallafall släppt två böcker Idéboken 1 och Idéboken 2 om hur man kan börja tänka mer kreativit, och hur gör man det kan man fråga sig?
Jo, det går nämligen att träna upp sin kreativitet med hjälp av övning. Fredrik Härén visar en hel dröse med övningar i bökerna. Om man får in dessa i sitt huvud och börjar tänka på övningarna i verkliga livet, så tror jag man kan komma väldigt långt.

Boken består av häften text och övningar och andra häften är tomma sidor där man ska skriva det man kommer fram till under övningarna. De känns som en bibel när man har den och ser på den, samma material osv.

Mitt tips till er sopm känner att ni behöver lite ny inspiration eller ny tänk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0