HYPER ISLAND!



För er som inte har hört talas om Hyper Island så tänkte jag dra ett litet info inlägg. Hyper Island är en riktigt skön och rolig skola, där vi inte har några lärare, prov eller böcker. Böcker förekommer men MYCKET sällan, fast de beror på vilken inriktning man tar, jag tex. har inte läst en ända bok från skolan.

Men anyways, det finns flera inriktningar jag går Digital Media just nu iallafall, vilket är riktigt utmanande och kul. Har lärt mig så oerhört mycket under den tid jag har varit här. Men hur kan jag ha lärt mig nått under den tiden som gått, vi har ju inga lärare?

För det första så kan alla elever bidra med något till varandra, så lär vi oss som mest. För det andra så lär vi oss olika tekniker som tex. "Learn to learn". De lär oss att lära oss själva vilket jag tycker är väldigt unikt.

Det har kommit en ny utbildning för Hyper Island Karlskrona som jag skulle vilja gå mer än allt annat i världen just nu iallafall och det är Rich Media & Motion Graphics programmet. Tror det är en så jäkla häftig utbilding att gå.

För er som intresserar er av Media, Management, Design eller Kodning/Tech så är denna skola något för dig kan jag bara säga. Skolan stänger intagningen den 25 Maj!

Så för er som bara vill spana in skolan så kolla länken nedan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0