Tips om Grafisk Design & illustrations tävling!



Tävlingen heter alltså Kolla! och eftersom jag vet att det finns en hel del illustratörer som bloggar, så tänkte jag tipsa om detta. Fick själv de här tipset genom skolan och tänkte så att ingen missar en bra tävling så bloggar jag om de, detta är defenitivt något att kolla upp iallafall. Jag själv kommer inte att delta är nämligen inte så bra på illustrationer. Ni kan läsa om reglerna nedan eller besöka deras sida på www.kolla.se.

Tävlings Regler
Tävlingen är öppen för alla i yrkesverksamma grafiska formgivare och illustratörer samt för studenter i grafisk formgivning och illustration vid svenska designskolor.

Arbetet måste vara publicerat, i eller utanför Sverige, under perioden 1 augusti 2007 – 31 januari 2009. Publiceringskravet gäller ej öppen klass 2.8, 3.5 och studentarbeten 1.10, 2.9 och 3.6.

För studentarbeten gäller att de ska vara producerade inom ramen för skolans/utbildningsinstitutets läroplan/verksamhet eller som en uppgift inom utbildningen under perioden 1 augusti 2007 - 31 januari 2009. Studentarbeten behöver inte vara publicerade. Tävlingsavgiften för studenter gäller enbart aktiva studenter dvs studenter inskrivna vid skola under tävlingsperioden och enbart i studentkategorierna. Magisterarbeten får tävla i studentklass till studerandeavgiften även efter examen om det infaller i rätt tidsperiod för tävlingen.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Endast för de som bor i sverige kan jag tänka mig?

Tuff animation förresten!

2009-01-28 @ 13:05:37
Postat av: Kajsa

gå in på http://www.alexanderradsby.com/ och bli inspirerad!

2009-01-28 @ 23:31:02
URL: http://ebbakajsasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0