Hyper Island till YBC



Yess i fredags så var jag och Erik på YBC ett gymnasium som jag tycker verkar jääävligt roligt att gå på för den som vill ha lite utmaning och så vidare. Det var grymt kul, vi pratade om hur fort allt går nu i dagens samhälle och vad man kan göra för att hänga med i den tid vi lever i. Så vi pratade om hur Hyper tacklar detta problem och så gav vi dem 3 tips på hur man kan göra.

Det vi gav som tips var bland annat att, gå in på olika föreläsningssajter som tex TED.com, youtube funkar men de brukar vara väldigt oseriöst. På TED kan man hitta allt i från de senaste teknikerna till musik och så vidare.

Sen så gav vi tipset att kolla upp tutorials som man var intresserade av, då gav vi bland annat tips om Videocopilot.net osv. Som exempel på en bra tutorial sida.

Sist men inte minst och som dom var duktiga på och det var att de inte skulle vara rädda för att fråga osv.

Så det var vad vi gjorde och vi hoppades att vi nådde ut till några så de blev intresserade av de som vi höll på med på Hyper Island. Sen som ni ser på bilden där uppe så hade vi ganska hög press på oss, det där som står där såg vi timman före föreläsningen och jag och Erik som redan var nervösa blev ännu mer nervösa.

"Did you know?" detta var ett kort exempel på vad vi pratade om.


Kommentarer
Postat av: JONNA

härlig video. jag han dock inte med att läsa :$ haha

2009-04-10 @ 11:36:08
URL: http://falkiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0